haasjes-en-een-kersje.reismee.nl

Magic?

Laten we het verhaal van het ontbijt maar vergeten vandaag. Dat is toch zo’n beetje iedere dag hetzelfde

Behalve dan die ene keer... vanochtend... er lag een salamander wel heel stil op de patio. Hij zag zelfs een beetje bleek en het leek erop dat hij door z’n pootjes was gezakt, of cru gezegd: dat beestje ziet er dood uitBryce pleegde bijna lijkschennis door het beestje op te tillen en ermee aan de wandel te gaan, Kayleigh begreep er niks van en Robin dacht dat het beestje daar lag vanwege de kou (23 graden bij zonsopkomst). Tja, dat beestje lag er zeker vanwege de kou, omdat het een koude is

Eenmaal aangekleed koersen we af op Disney, we gaan naar het Magic Kingdom. Althans, dat is de bedoeling. Maar eenmaal en route blijkt het humeur van de kinderen helemaal geen Magic te zijn Dus gaan we nog niet naar het Magic Kingdom... We gooien het stuur om en rijden naar de Walmart; ik moet nog steeds een doos halen om te verzenden.

We komen aan in onze oude vertrouwde buurtsuper. Eerst richting de zonnebrand. We hadden meer dan genoeg bij maar de spray werkt nog wel het beste/prettigste.

Vervolgens op zoek naar een doos, blijven we hangen op de kinderkledingafdeling. Verdwijnt er een hoop in de kar, allesbehalve een doos Het is goed hoor, we gaan verder op zoek. De hele winkel doorgelopen nergens te vinden. Ja, dozen genoeg die in de winkel werken... uiteindelijk is er iemand die ons de weg kan wijzen, een doos die de weg naar een doos wijst

Goed, nu we het belangrijkste hebben kunnen we weer op pad. Eerst de boodschappen naar de condo brengen om vervolgens de weg naar Magic Kingdom te vervolgen.

We parkeren de auto op Scar 411 en lopen naar het Transportation & Ticket Center. Weliswaar niet zo vlot als normaal maar we bijten ons er doorheen. Gemiddeld lopen we 10km op een dag.

Tassencontrole en door naar de boot. Een geluk; de boot is nog aangemeerd waardoor we gelijk mee kunnen. We zijn een van de laatsten.

Eenmaal aangemeerd bij het Magic Kingdom zijn we zo binnen. Dit keer met onze Magic Bands: geen gedoe meer met pasjes scannen. Even je bandje ervoor houden en een vingerscan en je bent binnen. Overigens kan je dat bandje niet alleen gebruiken voor toegang. Ook voor foto’s, betalingen (als je creditcard gekoppeld is aan je account), etc kan je je bandje gebruiken.

We zijn dus net binnen als er een Dance Parade begint. We staan bij het vertrekpunt en hebben goed zicht. Jammer dat er alleen een vrouw naast ons staat die haar hele omgeving voorziet van een natuurlijke deodorant die je laat kotsen

Hop door naar Starbucks, een heerlijke frappucino en een wrap. Gezond en verdomde lekker! De iced lemon pound cake zijn ze vergeten te geven aan de balie, wanneer we er naar vragen krijgen we twee stukken

Kayleigh wil graag naar de Tiki Room, Bryce wil naar de vogels. Overigens is dat dezelfde attractie... De parade passeert ons nog een keer en dus moeten we even zwaaien naar alles en iedereen die voorbij komt.

De Tiki Room, het lijkt wel of deze gesloten is. Een geluk: er komt een cast member aan die zegt dat de show over 12 minuten begint. Valt mee aangezien we toch in de schaduw staan. Als de show begint zitten er 2 kleine ondeugden volop mee te zingen. Ze hebben er zin in.

Na de show lopen we naar de Country Bears. Hier is het 8 minuten wachten, in de airco. Helemaal niet erg want vandaag steekt de zon goed en de temperatuur doet er niet voor onder.

Tijdens de show lig ik helemaal in een deuk; de attractie is lachwekkend waarbij sommige beren je aan bepaalde personen doen denken

Na de Country Bears is het bijna tijd voor de parade. Eerst de family day parade waarbij een gezin in het zonnetje wordt gezet. Vervolgens komt de Main Street Marching Band en als afsluiter de parade. Genietend van een pretzel kijken we op ons gemak naar de parade. Achter ons staat een horde gillende pubermeiden. Tjee, wat kunnen die gillen zeg

Als we de parade hebben gezien gaan we op zoek naar onze buggy’s en gevonden! We lopen naar de Flying Carpets of Agrabah. Max 15 minuten wachten.

Na onze vlucht zien we Aladdin en Jasmine. We springen snel in de rij. Kayleigh en Bryce hebben hier geen handtekening en foto van dus die moeten we natuurlijk hebben!

Een klein half uur verder hebben we de foto’s en handtekeningen in bezit. Yes! Klaar om richting het treinstation te gaan en een ritje met de trein te doen.

We stappen in Main Street uit omdat Kayleigh en Bryce moe zijn. Vooral bij Kayleigh daalt het humeur onder zeeniveau... Weinig Magic dus Tijd om de auto op te zoeken en richting condo te rijden.

Nog voordat we bij het Transportation and Ticket Center zijn liggen ze beide te slapen. Mooi, dan kunnen we even genieten van de rust - halleluja - en vanavond uit eten gaan.

Vanavond eten we weer bij Applebee’s. Dichtbij en lekker, goede kwaliteit.

De nieuwe kleding wordt vanavond al gewassen en we doen rustig aan.

Morgen staat shoppen op het programma, als het humeur van bepaalde mensen hier het toelaat...

Omdat we morgen gaan shoppen hebben we een actie opgezet: “Help Robin en Nance het shoppen door”. Een vrijblijvende bijdrage kan worden overgemaakt naar bankrekening...

C-ya!