haasjes-en-een-kersje.reismee.nl

Zaterdag, zo’n dag...

Zaterdagochtend, heerlijk rustig zonder WiFi. Wel gelukkig met stroom! Robin doet de strijk, de kinderen slapen uit en ik zit met m’n voetjes omhoog. Rust!’

7.15u zijn Bryce en Kayleigh ook wakker. Dadelijk eerst aankleden en brood halen. Hebben we gisteren na ons avontuur niet meer gedaan.

Net na 8am zijn we bij Target op Posner Park, de nieuwe Target zeg maar. Deze Target staat er sinds een jaar of 3.

We pakken ons brood, een nieuw hoedje voor Kayleigh (ze is die van haar kwijt geraakt ) en nog wat kleine dingen, rekenen af en gaan terug naar de condo.

Gebakken eitje met spek (ja hoor daar is ie weer ), yoghurtje, sapje, kontje vol.

Aangezien we nog steeds geen WiFi hebben gaat Robin bij de recepti informeren waar het dichtstbijzijnde postkantoor is. Pak ik eerst maar eens mijn doos met WDCC en nog wat spul in. Kan dat mooi vandaag naar het postkantoor worden gebracht en is dat in ieder geval al weg!

Eind van de ochtend staan we bij het postkantoor binnen, doos van bijna 40 pond met fluoriserend gele tape. Die zullen we wel herkennen als die thuis wordt gebracht Over de tarieven zullen we maar niet naar huis schrijven...

Van het postkantoor uit rijden we door naar het Magic Kingdom, we kunnen sowieso vandaag nog het park in dus doen we dat maar.

In de verte hangt er een lelijke bewolking die niet veel goeds voorspelt... en inderdaad. We parkeren onze auto op Scar 411 en het begint te druppelen Ach, we zien wel wat we kunnen doen en gaan naar het park met de boot.

Het is nogal druk vergeleken met de afgelopen dagen. Niet zo gek want het is vandaag Cinco de Mayo; een feestdag voor Mexico. Een hoop Spaanstaligen zijn dan ook vandaag in het park te vinden.

Een bezoek aan Guest relations om te vragen tot wanneer onze tickets geldig zijn. In de app wordt namelijk aangegeven nog 6 dagen, uiterlijk geldig tot... 5 juni 2018. Volgens de cast member kunnen we nog 6 dagen tot 5 juni de parken in! Hmmmmm.... zullen we informeren om ons verblijf te verlengen? Het is dat Robin niet wilt...

Als eerste in het park lopen we weer tegen de Dance parade op. Even kijken dan maar, de kinderen zwaaien naar alle figuren en gillen er op los. Kayleigh zit zelfs te swingen in haar buggy!

Na de parade lopen we de winkel in. Kayleigh wil namelijk een cadeautje voor een vriendinnetje kopen en ze slaagt! Daarna verder het park in.

We lopen naar Cosmic Ray’s een restaurant waar je ook binnen kunt zitten. En aangezien er een bui aan zit te komen.... Al snel vinden we een tafel. Flinke rijen bij de kassa’s om te bestellen. Gelukkig kan je via de Disney app ook eten bestellen en dat doen we ook.

Mijn gsm blijft bij Robin zodat hij de order kan volgen. Zodra deze klaar is krijg je een melding. Ondertussen ga ik met Kayleigh naar het toilet en in de regenplassen stampen buiten.

Eenmaal terug blijkt onze order al klaar. Snel halen. Pulled pork sandwiches en hotdog. Makkelijke maaltijd. Buiten regent het dat het giet en het ziet er niet naar uit dat het snel droog wordt.

We besluiten het park maar te laten voor wat het is en richting Fort Wilderness te gaan. Als verrassing hebben we paardrijden, maar of dat vandaag gebeurt...

Met de boot naar het hotel. Tussen alle regendruppels door worden we toch nog best nat. Binnen komen we erachter hoe groot dit hotel is, niet normaal. Qua stijl kan je het vergelijken met Seqoia Lodge in Parijs.

Op zoek naar de plek waar je kunt paardrijden. Geen idee dus maar navragen, blijkt het op het Fort Wilderness Campground te zijn. Verderop waar je met een andere boot naartoe moet. De castmember geeft aan dat zij betwijfelt of er vandaag gereden wordt vanwege de regen. Als het regent wordt er in ieder geval niet gereden. Om teleurstellingen te voorkomen krijgen Kayleigh en Bryce elk een ballon.

Na een korte stop in het winkeltje gaan we terug naar de boat landing waar de boot ons terugbrengt naar het Magic Kingdom. Van daaruit nemen we weer de grote boot terug naar het Transportation & Ticket Center.

Kort bezoek aan Disney vandaag. Morgen kunnen we het nog eens proberen.

Het is zaterdagavond en dat betekent oldtimershow in Old Town. Maar het zal weer eens geen zaterdagavond zijn zonder regen... In september zeiden we steeds op zaterdag “zullen we naar Old Town gaan?” En om de een of andere reden regende het dan steeds. De geschiedenis herhaalt zich

Dus daar zitten we: zaterdagavond, heerlijk rustig zonder WiFi, beetje puzzelen, in de condo eten en daarna een rondje rond the Lake lopen.

Voordat we er erg in hebben is iedereen gedouched, liggen de kinderen op bed en hebben we weer WiFi! Tijd om de blog wat updates te geven

Morgen hopelijk weer een verse