haasjes-en-een-kersje.reismee.nl

Wet, wet, wet

Zondagochtend, een nog druilerige ook. Er is voor vandaag regen voorspeld. De ene voorspeld de hele dag regen, de ander buien. In ieder geval is het een tropische depressie die niet zo vaak voorkomt deze tijd van het jaar. Het kan een natte dag gaan worden...

Eerst maar eens lekker ontbijten en dat doen we gewoon buiten, op de patio! Het mag dan wel regenen maar we kunnen buiten zitten en droog. Nog even van profiteren, want het is in ieder geval niet koud

Na het ontbijt gaan we wat opruimen en alvast de koffers wat inpakken. Het regent en de koffers moeten toch een keer ingepakt worden. Voor we het weten zit zo’n beetje alles in de koffers, maar goed dat we de WDCC per post hebben verzonden want die dozen hadden waarschijnlijk niet in de koffers gepast....

Nu het grootste gedeelte is ingepakt en de lucht begint te klaren wagen we het erop om naar Fort Wilderness Campground te gaan om daar te gaan ponyrijden.

Onderweg is het druk op de weg, voornamelijk door de natte wegen en de regen die zo af en toe uit de lucht komt vallen.

We rijden richting het Magic Kingdom, parkeren de auto op Peter Pan 224 en gaan richting het Transportation & Ticket Center. Robin en Kayleigh gaan met de tram; Robin heeft wateroverlast in zijn schoenen en wil erger voorkomen Bryce en ik gaan te voet richting T&TC, Bryce doet namelijk z’n dutje.

Eenmaal op het T&TC nemen we de resort monorail naar het Magic Kingdom. Van daaruit gaan we met een kleine boot naar Fort Wilderness Campground. Het is een boottochtje van ruim 10 minuten.

Na het aanmeren gaan we op zoek naar het pony rijden en die vinden we al vrij snel! Kayleigh en Bryce gaan beiden een pony op. Wel omstebeurt want er is maar 1 pony beschikbaar, Herbie.

Vervolgens zitten er twee kleine ruiters met een glimlach van oor tot oor op Herbie! Niet veel later wordt er gezegd dat er thuis ook een paard moet komen

Na het ritje gaan we naar de stallen. Hier staan de Clydesdales, Belgian horses en nog wat verschillende soorten trekpaarden. Deze paarden worden actief gebruikt in de parken en bij een dag rust staan ze hier op stal en worden ze uitgebreid verzorgd.

Verder staat er het originele orgel dat in 1971 werd gebruikt bij de opening van Walt Disney World! Met een druk op de knop wordt er de openingstune afgespeeld. Erg leuk om te zien.

Inmiddels is het weer tijd voor de lunch, die we dan maar hier doen aangezien er op de Campground ook een restaurant is.

Na de lunch en een dief (een vogel die van Kayleigh haar bord wil pikken) gaan we terug richting het dok. Maar niet voordat we het winkeltje zijn in geweest. Iedere vakantie heb ik wel een leuk petje gescoord, maar tot nu toe nog niet. Voor we het weten staan we weer buiten mét pet!

Goed, de boot terug naar het Magic Kingdom. Wel of niet het park in? In de verte hangt een fikse regenbui en de vraag is wat er nog komt.

Aangezien we er nu zijn gaan we wel het park in. Als het erg gaat regenen kunnen we nog zo de boot op of monorail in richting het T&TC.

Maar het valt mee. Eerst naar achterin het park. Kayleigh wil graag met de lift mee. Nee niet de Tower of Terror. De peoplemover; je gaat met de lopende band (lift) naar boven en van daaruit gaat een karretje heel Tomorrowland door. Leuk, rustige attractie dus waarom niet?

We staan in de rij als de peoplemover stopt. Geen idee wat er is gebeurd maar een aantal cast members rent het traject af. Wie weet hoe lang dit gaat duren en dus gaan we uit de rij. Dan maar door naar Tomorrowland Speedway waar we met een auto kunnen rijden. Kayleigh achter het stuur, ik geef gas. Ze heeft nog een paar rijlessen nodig

Als we uit de speedway komen zien we dat de peoplemover het weer doet. We lopen daar maar weer naartoe en doen de attractie.

Bij Buzz Lightyear is een wachttijd van 25 minuten zien we, gelijk maar daar in de rij. Gaan we lekker laserschietn, altijd leuk!

Als we buiten komen zien we Buzz Lightyear staan voor een meet and greet. Laten we van Buzz nog geen handtekening en foto hebben. Hop in de rij om nog een handtekening aan de verzameling toe te voegen

Het is al 4.30pm, over 10 minuten kunnen we met Cinderella en Elena op de foto. Rustig lopen we dan ook die kant op.

Eerst maken we wel een tussenstop voor een ijsje. Ik deel mijn ijsje met Bryce, zo delen Robin en Kayleigh ook een ijsje. De ijsjes zijn zo groot dat we met z’n vieren wel van het ijsje hadden kunnen eten.

Robin had ook een cola besteld. Had al flink wat gedronken toen Bryce in een baldadige bui onbewust de beker cola op de grond gooide... Balen! Een cast member kwam gelijk de beker en cola opruimen en regelde een nieuwe cola voor Robin. Service kan je dit wel noemen! Dan nog te bedenken dat z’n beker al bijna leeg was

Cinderella en Elena dus. Twee figuren waar normaal meer dan een uur wachttijd voor staat. Vandaag iets meer dan een half uur maar wij hebben fastpasses. We scannen onze magicband en kunnen gelijk doorlopen.

Mr. Blue Eyes Bryce pakt iedereen in. Assepoester heeft hij ook al om z’n vinger gewonden. Bij Elena doet hij niet minder

Na nog een korte chit chat met Cathy in het winkeltje waar de meet and greet uitkomt scoren Kayleigh en Bryce nog wat stickers.

We besluiten dat het mooi is geweest, laten de regen achter ons en gaan richting exit. Robin voelt de vermoeidheid in zijn kuiten, mijn voet laat me niet bepaald met rust ( ) en ook bij de kinderen is de vermoeidheid toegeslagen; die liggen knock out in de buggy....

Vanavond gaan we nog een keer lekker eten bij Applebee’s. Het vaste recept staat op het menu: Mnt. Dew en een full rack glazed baby back ribs Onze waitress van vanavond Laya, noemt Robin en mij papa bear and mama bear, waarschijnlijk omdat we full racks bestellen. Robin en ik zitten met onze Boo Boo’s aan tafel. We lachen ons rot

Op de weg terug rijden we nog even langs de drive in om geld te pinnen. Lekker in je auto blijven zitten als je wilt pinnen. Werkt prima!

Eenmaal terug in de condo gaan we gelijk het bad in (die gaan de kinderen missen) en de laatste was wordt gedraaid. Nog even een avondje met de voeten omhoog.

Morgen is helaas onze laatste dag hier. Om 10am moeten we uitchecken. Misschien dat we nog gaan midgetgolfen, zwemmen of shoppen. We weten het nog niet.

Vast staat dat we in ieder geval om 6.15pm de lucht in gaan. Eerst naar Miami met een korte tussenstop, van daaruit vliegen we naar Amsterdam. Volgens planning moeten we dinsdag om 12.15 uur landen.

Hopende op een goede en vlotte terugreis!

XOXO

Miranda Honsbeek

Wat jammer dat het er weer op zit voor jullie. Ik wens alle mouseketeers een goede terug vlucht? ik heb genoten van jullie belevenissen

opa oma

fijn dat jullie het zo leuk hadden ook de kids, maar blij dat we jullie weer terug zien,
hebben jullie wel gemist.

John Kerstens

De tijd vliegt....maar wel weer een mooie reis en beleving met ondersteuning van leuke verhalen.
Geniet nog van de laatste dag en goeie terugreis gewenst.